Φυσικές πηγές κολλαγόνου

abundant-collagenΦυσικές πηγές κολλαγόνου

Είναι απίστευτο το γεγονός ότι μπορείτε να προμηθευτείτε κολλαγόνο ακόμα και από το μανάβικο! Αρκετά εκπληκτικό! Το κολλαγόνο βρίσκεται παντού και η καλύτερη πρόληψή του είναι μέσα από τις φυσικές πηγές του. Η κουζίνα μας μπορεί να αποθηκεύσει δεκάδες πλούσιες πηγές κολλαγόνου, ενισχύοντας φυσικά τον οργανισμό μας και την δεξαμενή κολλαγόνου που χρειάζεται ώστε να μας διατηρεί νέους, υγιείς και με λαμπερή επιδερμίδα.

Τι είναι το κολλαγόνο; Ποια όφελη παίρνουμε απ’αυτό; Πως θα μπορούσαμε να αυξήσουμε την αποθήκευση του κολλαγόνου στον οργανισμό μας;

Το κολλαγόνο είναι ένα φυσικό είδος πρωτεϊνης, απαραίτητο για το σώμα μας και την συντήρηση της καλής υγείας. Το ίδιο μας το σώμα παράγει κολλαγόνο το οποίο όμως από την ηλικία περίπου των 30 ετών και μετά δεν επαρκεί για τις ανάγκες μας. Υπάρχουν τέσσερις βασικοί τύποι κολλαγόνου αλλά θα εστιάσουμε, στο σύντομο άρθρο μας, στον τύπο νούμερο Ι. Ο συγκεκριμένος τύπος κολλαγόνου βρίσκεται στο δέρμα, στους ιστούς και τα κόκκαλά μας. Μας προσφέρει αντοχή, ελαστικότητα και ένα λαμπερές και υγιές δέρμα. Μαζί με την ελαστίνη το κολλαγόνο συνδυάζεται και σχηματίζει αυτή την νεανική ελαστικότητα στο δέρμα. Εαν λείπει το κολλαγόνο και τα μόριά του, τότε το δέρμα αρχίζει και κρεμάει και αναπτύσσει ρυτίδες.

Παράγοντες που προκαλούν απώλεια του κολλαγόνου

Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που συντελούν στην σταδιακή μείωση της ποσότητας του κολλαγόνου στο σώμα μας. Κάποιοι απ’αυτούς τους παράγοντες είναι αναπόφευκτοι, όπως η ηλικία. Ανάμεσα στην ηλικία των 25-30 αρχίζει το κολλαγόνο και μειώνει τη διαθέσιμη ποσότητα στον οργανισμό. Αυτό συμβαίνει καθώς ο οργανισμός δεν μπορεί να το παράγει στις ποσότητες που χρειάζεται – μειώνεται η παραγωγή. Έτσι από τα 25 και μετά το σώμα χάνει 1,5% του κολλαγόνου του κάθε χρόνο. Μέχρι τα 45 περίπου, το 1/3 του συνολικού κολλαγόνου έχει χαθεί. Το σύστημα του σώματός μας, το δέρμα και τα κόκκαλα εξασθενούν και η αναπλήρωση του κολλαγόνου μειώνεται παρά πολύ. Υπάρχουν ακόμα πολλοί άλλοι παράγοντες που συμβάλλουν στην παρακμή και την μείωση του κολλαγόνου. Οι ρύποι της πόλης με τις τοξίνες, είναι ο νούμερο ένα φυσικός κίνδυνος για την ελάττωση του κολλαγόνου. Ακόμα, οι ελεύθερες ρίζες προκαλούν κυτταρική βλάβη και είναι υπάιτιες για μια σειρά από σοβαρές ασθένειες αλλά και για τη μειώση του διαθέσιμου κολλαγόνου. Το κάπνισμα και η κακή διατροφή επίσης.

Όλοι οι άνθρωποι – εσείς και εμείς – θέλουμε να έχουμε όσο το δυνατόν περισσότερη διαθέσιμη ποσότητα κολλαγόνου στο σώμα μας και να νιώθουμε νέοι, ωραίοι και λαμπεροί κάθε στιγμή της ζωής μας. Ποιός άλλωστε θέλει ρυτίδες; Πολλές τεχνικές – φυσικές και μη – έχουν αναπτυχθεί για να βοηθήσουν το σώμα στην αναπλήρωση του κολλαγόνου. Μερικές απαιτούν ενέσεις μέσα στο δέρμα – ιδιαίτερα στο πρόσωπο, ενώ άλλες απλά τη λήψη συμπληρωμάτων. Όμως ο οργανισμός μπορεί να αναπληρώσει κολλαγόνο και μέσα από τη διατροφή, από συγκεκριμένες τροφές. Μερικές πηγές για την αναπλήρωσή του, είναι:

Cynergy TK : Πρόκειται για είδος κερατίνης – μιας σπουδαίας πρωτεϊνης. Βρίσκεται στο μαλλί των προβάτων.

Υαλουρονικό οξύ: Το υαλουρωνικό οξύ βοηθά το κολλαγόνο και την ελαστίνη να συνδέονται μεταξύ τους και να μη δημιουργούν ανελαστικό δέρμα και ρυτίδες.

Συνένζυμο Q10 : Βρίσκεται σε αφθονία στη ρέγκα και στο σκουμπρί. Βοηθάει στην ενίσχυση και την αναγέννηση του κολλαγόνου στο σώμα μας.

Makuna μέλι: Το μέλι που παράγεται στη Νέα Ζηλανδία, σε θάμνους Makuna, είναι πλούσιο σε κολλαγόνο!

Γενιστεϊνη: Η Γενιστεϊνη είναι μια ισοφλαβόνη που χρησιμεύει ως αντι-οξειδωτικό. Βοηθάει στην αναγέννηση των μορίων του κολλαγόνου στο σώμα μας!

Αυτές είναι οι φυσικές πηγές για την αναπλήρωση του κολλαγόνου. Μπορείτε είτε να τις συμπεριλάβετε στο καθημερινό σας διαιτολόγιο είτε να προβείτε σε αγορά και χρήση συμπληρωμάτων κολλαγόνου.…